fredag, juli 03, 2009

Jag är en farlig liten mamma

Ibland undrar jag varför Expressen har en liten kommentar ruta till sina artiklar/krönikor som ger sken av att man är intresserad av att få en kommentar från gräsrötterna.

För de censurerar hej vilt.

Jag är tydligen en ytterst farlig liten mamma som så gott som aldrig får mina kommentarer publicerade. Nu senast så var det angående en artikel om downshifting. Ett ganska gammalt begrepp som Expressen först nu vågat nosa lite på. Min kommentar var;

"Spännande att läsa en artikel om downshifting i en tidning som under flera års tid förföljt och hånat hemmaföräldrarna - som är en grupp som valt just downshifting. Hemmaföräldrarna har skippat konsumtionshetsen och istället satsat på att ge sina barn tid. Kanske är det dags att Expressen börjar stötta även hemmaföräldrarna för att de följer sitt hjärta och ger sina barn tid, kärlek och närhet. http://hemmaforaldrar.blogspot.com/2007/12/god-jul-och-gott-nytt-r.html"

Hjälp! Vilken samhällsfarlig och kränkande kommentar.

Men allvarligt Expressen......

Jag vet att Karin Olsson aldrig publicerar någon kommentar från mig om det så står "pip" men ska det otyget nu sprida sig till varenda artikel? Är jag verkligen så farlig att det krävs totalcensur?

Näe, mitt tips är att alla människor som tycker att gräsrötternas röster är viktiga - totalt bojkottar Expressen. Köp aldrig den tidningen för den tillhör uppenbarligen "gammelmedierna" som istället för att objektivt rapportera nyheter och trender vill styra oss vanliga gräsrötter och vara med och bestämma hur vi ska leva våra liv och vad vi får tycka och tänka.

Inte okej. Det räcker gott att vissa politiker tar på sig den rollen till fullo och gör allt för att bekämpa valfriheten.

Madeleine Lidman
hemmaforaldrar.se

Läs också:

Censur på Expressen igen

Snälla proffstyckare - var inte rädda för oss hemmaföräldrar

Hemmaförälder - ett hatat alternativ av proffstyckarna

Föräldrars magkänsla kontra proffstyckarnas påbud

Någon måste ta smällen

p.s

Nu har jag pingat min blogg och de ska "strax kolla den". Då får vi se om även den här blir censurerad :)

Inga kommentarer: