söndag, juli 23, 2006

Gräsrötterna vill ha en ärlig valrörelse

Hot om repressalier
Jan Scherman chef på TV 4 säger sig också ha blivit hotad av statsminister Göran Persson, några dagar före valet 2002. Allt för att få en mer gynnsam bevakning av socialdemokraterna. Ordagrant ska Person ha sagt till Jan Scherman:

"du investerar tungt i en borgerlig valseger. Tänk om det blir en socialdemokratisk valseger? Då får du hela kanslihuset emot dig, har du tänkt på det?"

En sådan kommentar borde väcka en kamplusta hos Scherman för demokratin. Nu är det valår och vad gör då Jan Scherman, jo han utser två vänstersympatisörer som ska fråga ut partiledarna om deras politik. En utfrågning som många osäkra väljare tittar på och bestämmer sig efter att ha sett - och som de förväntar sig få en objektiv information ifrån........

Nu är jag bara en vanlig gräsrot, som är starkt engagerad i familjepolitiken och därför vill ha superkoll på att det här valet blir rättvist för alla partier och alla åsikter. men jag förstår faktiskt ingenting.

Varför är (s) så rädda för en objektiv debatt?

Socialdemokraterna vill inte ha en dialog med människorna de styr över. Men den lilla människan vill ha en dialog med makten. Jag blev själv upprörd i våras över en osedvanligt subjektiv artikel i Vi Föräldrar som var ren och skär propaganda för Hallengrens barnomsorgspolitik och skrev med anledning av det några frågor till Hallengren. Hon lät hälsa via sin sekreterare att hon inte ville svara på mina frågor eftersom de inte var professionellt formulerade, de var insinuanta och direkt felaktiga.

Hur jag än vrider och vänder på det hela så kan jag inte se annat än att alla människor i vårt samhälle i längden förlorar på att socialdemokraterna stryper åsikter och tillrättalägger verkligheten, eller vägrar nedlåta sig till att prata med den lilla människan. Dessutom tycker jag inte att förra valet vanns hederligt, det fanns mycket att anmärka på, vilket jag skrivit om här.

Sveriges trovärdighet som demokrati står på spel - och det borde bli ett himla rabalder.

Var Rosenberg står i frågan om familjepolitiken hittade jag på följande länk: http://www.rosenberg.se/kolumnfamiljekonflikt.htm han följer de klassiska vänsteridéerna. Hur kommer det att påverka frågeställningen för hans del. Och Guillou som också är vänster vilka frågor ställer han?

Det här är inte acceptabelt och som en av representanterna för Föräldraupproret ställer jag mig starkt kritisk till att utfrågningen inte blir objektiv.

Madeleine Lidman
Hemmaföräldrars nätverk (ingår i Föräldraupproret)

Läs också: Svara på frågorna Hallengren

Hallengren pressad på svar om barnomsorgen

Expressen: "Någon måste bort Scherman"

Inga kommentarer: